Saturday, June 6, 2009

mõtte jõud

tänase päeva märksõnad on jaapani turist, mind valley ja innovatsiooniseminari lõpp. jaapani turist selle pärast, et täna sai läbi tehtud linnaekskursioon "kodulinn kuala lumpur 5 tunniga". selle aja sisse mahtus petronas towersi kelder, kuna torni enam ei saanud, teletorn koos kõigi atraktsioonidega, milleks olid miniloomaaed ja vormeli simulaator (ärge küsiga, mis neil kõigil omavahel pistmist on), national museum ja keskturg. peale seda maratoni toimus meie viimane kohtumine sellel reisil, seda firmaga mind valley, milles töötavad ka 2 eesti tsikki. sellest kohtumisest kirjutan kindlasti lähiajal pikemalt, sest asi on seda väärt.


edasi algas meie seiklusrikas merereis üles mägedesse, cameron highlands ja strawberry park resort ootavad. lubatakse et tuleb paras aklimati laager kuskil temperatuuridega isegi ainult +15. elame näeme. samas bussis lõppes täna meie seminari ametlik osa ja nii jätkame täiesti mitteametlikult:) ja see mitteametlik kohalejõudmise osa on sujuvalt veninud 4 tunni pealt ca 7 tunni peale. kell on ööel 1 ja lõppu veel ei paista. edit: finaal saabus lõpuks kell 3 öösel.


minu tänane hää mõte on seotud ettevõtlike inimestega. see on uskumatult lahe vaadata, kuidas ettevõtja pea kogu aeg töötab - igast mõttest haaratakse kinni, seda arutatakse avameelselt ja püütakse üheskoos parim lahendus leida. seda ilma naljata. ja ettevõtjal on sellega tõsi taga. st. homme võib kuskil sündida uus firma, mis on oma alguse saanud just siinsamas ülekonditsioneeritud bussis keset malaisiat. mina hoian selles osas pöialt ja kui sünnib midagi vähegi minu sihtrühmale sobivat, siis mina olen esimesena platsis seda uut asja proovimas. you know what i'm talking about. olin eostamise juures, tahan näha ka sünnitust:)

aga mis eristab tavalist inimest ettevõtjast? kui võrralda seda, mida mina siin näinud olen, tavalise sõprade vahelise vestlusega teemal, peaks selle ja selle firma tegema, siis vahe on ilmne. alustades algusest, siis tavaline inimene jõuab õige pea oma mõttega selleni, et teeks firma aga mul ei ole äriideed. teiseks mõtleb tavaline inimene, et ok, siin on idee, aga kuskohast ma selle raha võtan. kolmandaks mõtleb tavaline inimene järgi ja leiab, et ah, kes see seda minu asja ikka ostab. siis võib tavaline inimene mõelda veel, et ah mis nüüd mina ja kuidas ma seda teen. et tavalise inimese ees on lugematu arv takistusi, miks ühte ideed ellu viia ei saa ja nii jääb palju häid ideid lihtsalt vinduma.


ettevõtja on natuke nagu singapurlane - the yesman. ettevõtja mõtleb positiivselt ja püüab takistusi ületada. "ei saa" ei ole ettevõtja jaoks lahendus. ja rahale mõtleb ettevõtja kunagi hiljem - küll hea idee toetajaid leiab ja küll raha ka idee üles leiab. idee tuleb aga kasvama panna, teda harida ja edasi arendada ennekõike oma mõttejõuga.

kõik te inimesed siin bussis olete mind uskumatult palju inspireerinud. aitäh selle eest!

No comments:

Post a Comment