Thursday, June 4, 2009

juhtimise köögipool

eile oli meil erakordne võimalus tund aega kuulata tippkoka chef wolfgang ranneri lugu 5* tipprestorani juhtimisest. wolfgang on austerlane, kes peale kooli lõpetamist suundus välismaale ja on töötanud hiinas, lav'is, tais, vahepeal jälle austrias ja siis viimased kümmekond aastat singapuris.

mõned killud tema loost:
  • chef on nagu dirigent kes juhatab orkestrit, kui kasvõi üks väike piccolo mängib valesti, siis orkester ei kõla
  • restoraniköögi peamine ülesanne ei ole mitte süüa teha, vaid klienti teenindada. et seda teha saaks tuleb oma klienti tunda.
  • chef teeb köögis 20% koka- ja 80% juhi tööd, ja peakokka ei palgata kokaks! mille järgi konkreetselt tema tööd conradis hinnatakse on kulude kontroll ja kliendi rahulolu.
  • inimene on investeering, inimese arendamist ja koolitamist ei tohi lõpetada töötaja mingi taseme saavutamisel või põhjendusega, et inimene võib firmast ära minna. inimest tuleb arendada pidevalt, muidu ei ole meil tulevikus häid töötajaid kuskilt võtta.
  • tuleb vahet teha, mis on idee ja mis on shortcut. paljud inimesed kipuvad ainult kopeerima ja loobuvad ise mõtlemast.
  • paljudel inimestel, eriti eurooplastel, on üks suur viga - nad arvavad et nad teavad kõike.
  • vingumine on ka austerlaste rahvussport:) sellel põhjusel arvas ta, et ta ei lähe enam kunagi tagasi austriasse
  • ja viimane hea kild, hiinlaste õpetamine köögis on väga lihtne - näitad korra ette ja hiinlane teeb kõike väga hästi järgi
ühesõnaga, oli kuskil tunniajane juhtimisloeng.

No comments:

Post a Comment