hetk tagasi tulime välja väikeselt 2 tunniselt dzunglimatkalt, mis oli niiske ja porine keset küllalti tihedat võsa. kokkuvõttes vägev! mulle meeldis. eriti see, et selles võsas ei olnud üldse mingeid lendavaid ja hammsutavaid putukaid, kuigi võiks eeldada, et see märg ja soe koht nendest kubiseb. point on vist selles, et oleme 5000 jalga üle merepinna.
kohe tuleb aga kohvri kaan mürtsuga kinni lüüa ja kodutee jalge alla võtta. palju mõtteid on aga veel jagamata, nii et püsige kanalil.
ja lõpetuseks tahaks küsida, kas 40k kaamera kerelt võiks eeldada, et see teeb pilti ka? känoni puhul paistab, et nii eeldada ei saa. error 20 on minu isendile liigagi suureks sõbraks saanud.
Saturday, June 6, 2009
mõtte jõud
tänase päeva märksõnad on jaapani turist, mind valley ja innovatsiooniseminari lõpp. jaapani turist selle pärast, et täna sai läbi tehtud linnaekskursioon "kodulinn kuala lumpur 5 tunniga". selle aja sisse mahtus petronas towersi kelder, kuna torni enam ei saanud, teletorn koos kõigi atraktsioonidega, milleks olid miniloomaaed ja vormeli simulaator (ärge küsiga, mis neil kõigil omavahel pistmist on), national museum ja keskturg. peale seda maratoni toimus meie viimane kohtumine sellel reisil, seda firmaga mind valley, milles töötavad ka 2 eesti tsikki. sellest kohtumisest kirjutan kindlasti lähiajal pikemalt, sest asi on seda väärt.
edasi algas meie seiklusrikas merereis üles mägedesse, cameron highlands ja strawberry park resort ootavad. lubatakse et tuleb paras aklimati laager kuskil temperatuuridega isegi ainult +15. elame näeme. samas bussis lõppes täna meie seminari ametlik osa ja nii jätkame täiesti mitteametlikult:) ja see mitteametlik kohalejõudmise osa on sujuvalt veninud 4 tunni pealt ca 7 tunni peale. kell on ööel 1 ja lõppu veel ei paista. edit: finaal saabus lõpuks kell 3 öösel.
minu tänane hää mõte on seotud ettevõtlike inimestega. see on uskumatult lahe vaadata, kuidas ettevõtja pea kogu aeg töötab - igast mõttest haaratakse kinni, seda arutatakse avameelselt ja püütakse üheskoos parim lahendus leida. seda ilma naljata. ja ettevõtjal on sellega tõsi taga. st. homme võib kuskil sündida uus firma, mis on oma alguse saanud just siinsamas ülekonditsioneeritud bussis keset malaisiat. mina hoian selles osas pöialt ja kui sünnib midagi vähegi minu sihtrühmale sobivat, siis mina olen esimesena platsis seda uut asja proovimas. you know what i'm talking about. olin eostamise juures, tahan näha ka sünnitust:)
aga mis eristab tavalist inimest ettevõtjast? kui võrralda seda, mida mina siin näinud olen, tavalise sõprade vahelise vestlusega teemal, peaks selle ja selle firma tegema, siis vahe on ilmne. alustades algusest, siis tavaline inimene jõuab õige pea oma mõttega selleni, et teeks firma aga mul ei ole äriideed. teiseks mõtleb tavaline inimene, et ok, siin on idee, aga kuskohast ma selle raha võtan. kolmandaks mõtleb tavaline inimene järgi ja leiab, et ah, kes see seda minu asja ikka ostab. siis võib tavaline inimene mõelda veel, et ah mis nüüd mina ja kuidas ma seda teen. et tavalise inimese ees on lugematu arv takistusi, miks ühte ideed ellu viia ei saa ja nii jääb palju häid ideid lihtsalt vinduma.
ettevõtja on natuke nagu singapurlane - the yesman. ettevõtja mõtleb positiivselt ja püüab takistusi ületada. "ei saa" ei ole ettevõtja jaoks lahendus. ja rahale mõtleb ettevõtja kunagi hiljem - küll hea idee toetajaid leiab ja küll raha ka idee üles leiab. idee tuleb aga kasvama panna, teda harida ja edasi arendada ennekõike oma mõttejõuga.
kõik te inimesed siin bussis olete mind uskumatult palju inspireerinud. aitäh selle eest!
edasi algas meie seiklusrikas merereis üles mägedesse, cameron highlands ja strawberry park resort ootavad. lubatakse et tuleb paras aklimati laager kuskil temperatuuridega isegi ainult +15. elame näeme. samas bussis lõppes täna meie seminari ametlik osa ja nii jätkame täiesti mitteametlikult:) ja see mitteametlik kohalejõudmise osa on sujuvalt veninud 4 tunni pealt ca 7 tunni peale. kell on ööel 1 ja lõppu veel ei paista. edit: finaal saabus lõpuks kell 3 öösel.
minu tänane hää mõte on seotud ettevõtlike inimestega. see on uskumatult lahe vaadata, kuidas ettevõtja pea kogu aeg töötab - igast mõttest haaratakse kinni, seda arutatakse avameelselt ja püütakse üheskoos parim lahendus leida. seda ilma naljata. ja ettevõtjal on sellega tõsi taga. st. homme võib kuskil sündida uus firma, mis on oma alguse saanud just siinsamas ülekonditsioneeritud bussis keset malaisiat. mina hoian selles osas pöialt ja kui sünnib midagi vähegi minu sihtrühmale sobivat, siis mina olen esimesena platsis seda uut asja proovimas. you know what i'm talking about. olin eostamise juures, tahan näha ka sünnitust:)
aga mis eristab tavalist inimest ettevõtjast? kui võrralda seda, mida mina siin näinud olen, tavalise sõprade vahelise vestlusega teemal, peaks selle ja selle firma tegema, siis vahe on ilmne. alustades algusest, siis tavaline inimene jõuab õige pea oma mõttega selleni, et teeks firma aga mul ei ole äriideed. teiseks mõtleb tavaline inimene, et ok, siin on idee, aga kuskohast ma selle raha võtan. kolmandaks mõtleb tavaline inimene järgi ja leiab, et ah, kes see seda minu asja ikka ostab. siis võib tavaline inimene mõelda veel, et ah mis nüüd mina ja kuidas ma seda teen. et tavalise inimese ees on lugematu arv takistusi, miks ühte ideed ellu viia ei saa ja nii jääb palju häid ideid lihtsalt vinduma.
ettevõtja on natuke nagu singapurlane - the yesman. ettevõtja mõtleb positiivselt ja püüab takistusi ületada. "ei saa" ei ole ettevõtja jaoks lahendus. ja rahale mõtleb ettevõtja kunagi hiljem - küll hea idee toetajaid leiab ja küll raha ka idee üles leiab. idee tuleb aga kasvama panna, teda harida ja edasi arendada ennekõike oma mõttejõuga.
kõik te inimesed siin bussis olete mind uskumatult palju inspireerinud. aitäh selle eest!
Thursday, June 4, 2009
arrival kl
rohkem nutikust
täna varahommikul oli minul väga produktiivne käik linna peal, kus ühinesid seminaritarkus ja fotograafia. kuidas? kohe räägin.
siin s'puris on mitut puhku mainitud ja ma olen ka bloginud sellest et viriseda võiks vähem ja teha võiks rohkem. seda on lihtne öelda ja mitte alati nii lihtne ellu viia. aga kui mõelda niipidi, et virisemise asemel tuleb rasketes olukordades leida nutikaid lahendusi, kuidas sinu vastu olevad jõud enda kasuks tööle panna ja tulemus võib olla sootuks parem kui sa alguses loota oleks osanud.
tõmmates paralleeli turismifotograafiasse, kus alati on piiranguid palju - kiire, valgust, kohta ja aega enamasti valida ei saa, rakursid on väga piiratud ja üleüldse on kõik jõud täiega sinu kui fotograafi vastu. näiteks sõbrad, kes tahavd kiiresti hoopis pubisse õllele minna. kuidas siit võitjana välja ujuda? vaatame pidis ja sõnas.
selle pildi allkiri võiks olla "singapur ei saa kunagi valmis", kraana vaim linna kohal on peegeldus klaasilt ja kraana ise asub tegelikult kuskil minu selja taga. eraldi linna pildistamiseks ja klantspildi jaoks lihtsalt polnud mul kohta. igalt poolt peegeldas mingi jama vastu. no siis tuleb eksperimenteerida.
see on minu enda vaieldamatu lemmik. seda alumist autoteed tegelikult selle koha peal olemas ei ole. see on sellesama sirge tee, ära arvasite, peegeldus klaasilt. selle peegelduse tulemusel tekib väga dünaamiline pilt, mida ilma selleta ma mingi nipiga sellest kohast saanud
ei oleks.
kolmas pilt on taaskord peegeldus, sedapuhku siis veelombilt. allkiri võiks rääkida midagi rahamaailma rentslisse minemisest. mõlemad objektid on meie ümber olemas, neid eraldi ja otse pildistades saaks me pehmelt öeldes keskpärase tulemuse. kahe peale kokku saab nendest päris kobe klõps. otsene piirang nö. "ilusa puhkusepildi" tegemiseks oli siin vihm ja täiesti sombune ilm.
takistused esimese kahe pildi korral olid väga piiratud ruum ja mind ümbritsev hunnik klaasi, mis igas suunas ilgelt peegeldas. tõesti ilgelt. piltpostkaardi tegemine oli seetõttu raskendatud. aga ringi vaadates selgus, et neid kahte, ehk siis kilukarbivaadet ja peegeldusi ühendades, saab päris laheda kompoti, mis lähemal vaatlusel isegi ületab algset ideed. kolmanda klõpsu piirang on selgelt turisti põhiprobleem, võidujooks ajaga. sul on üks udune ja vihmane hommik, 2 tundi, sa PEAD mingi pildi kodustele näitamiseks saama. miks mitte nii.
minu jaoks tekkis selle hommiku käigus selge seos teooria ja fotograafia vahel, nüüd tuleb seda ainult jälle ja jälle ka oma igapäevaelus ja töös rakendada. ehk siis, rohkem nutikust!
siin s'puris on mitut puhku mainitud ja ma olen ka bloginud sellest et viriseda võiks vähem ja teha võiks rohkem. seda on lihtne öelda ja mitte alati nii lihtne ellu viia. aga kui mõelda niipidi, et virisemise asemel tuleb rasketes olukordades leida nutikaid lahendusi, kuidas sinu vastu olevad jõud enda kasuks tööle panna ja tulemus võib olla sootuks parem kui sa alguses loota oleks osanud.
tõmmates paralleeli turismifotograafiasse, kus alati on piiranguid palju - kiire, valgust, kohta ja aega enamasti valida ei saa, rakursid on väga piiratud ja üleüldse on kõik jõud täiega sinu kui fotograafi vastu. näiteks sõbrad, kes tahavd kiiresti hoopis pubisse õllele minna. kuidas siit võitjana välja ujuda? vaatame pidis ja sõnas.
selle pildi allkiri võiks olla "singapur ei saa kunagi valmis", kraana vaim linna kohal on peegeldus klaasilt ja kraana ise asub tegelikult kuskil minu selja taga. eraldi linna pildistamiseks ja klantspildi jaoks lihtsalt polnud mul kohta. igalt poolt peegeldas mingi jama vastu. no siis tuleb eksperimenteerida.
see on minu enda vaieldamatu lemmik. seda alumist autoteed tegelikult selle koha peal olemas ei ole. see on sellesama sirge tee, ära arvasite, peegeldus klaasilt. selle peegelduse tulemusel tekib väga dünaamiline pilt, mida ilma selleta ma mingi nipiga sellest kohast saanud
ei oleks.
kolmas pilt on taaskord peegeldus, sedapuhku siis veelombilt. allkiri võiks rääkida midagi rahamaailma rentslisse minemisest. mõlemad objektid on meie ümber olemas, neid eraldi ja otse pildistades saaks me pehmelt öeldes keskpärase tulemuse. kahe peale kokku saab nendest päris kobe klõps. otsene piirang nö. "ilusa puhkusepildi" tegemiseks oli siin vihm ja täiesti sombune ilm.
takistused esimese kahe pildi korral olid väga piiratud ruum ja mind ümbritsev hunnik klaasi, mis igas suunas ilgelt peegeldas. tõesti ilgelt. piltpostkaardi tegemine oli seetõttu raskendatud. aga ringi vaadates selgus, et neid kahte, ehk siis kilukarbivaadet ja peegeldusi ühendades, saab päris laheda kompoti, mis lähemal vaatlusel isegi ületab algset ideed. kolmanda klõpsu piirang on selgelt turisti põhiprobleem, võidujooks ajaga. sul on üks udune ja vihmane hommik, 2 tundi, sa PEAD mingi pildi kodustele näitamiseks saama. miks mitte nii.
minu jaoks tekkis selle hommiku käigus selge seos teooria ja fotograafia vahel, nüüd tuleb seda ainult jälle ja jälle ka oma igapäevaelus ja töös rakendada. ehk siis, rohkem nutikust!
juhtimise köögipool
eile oli meil erakordne võimalus tund aega kuulata tippkoka chef wolfgang ranneri lugu 5* tipprestorani juhtimisest. wolfgang on austerlane, kes peale kooli lõpetamist suundus välismaale ja on töötanud hiinas, lav'is, tais, vahepeal jälle austrias ja siis viimased kümmekond aastat singapuris.
mõned killud tema loost:
mõned killud tema loost:
- chef on nagu dirigent kes juhatab orkestrit, kui kasvõi üks väike piccolo mängib valesti, siis orkester ei kõla
- restoraniköögi peamine ülesanne ei ole mitte süüa teha, vaid klienti teenindada. et seda teha saaks tuleb oma klienti tunda.
- chef teeb köögis 20% koka- ja 80% juhi tööd, ja peakokka ei palgata kokaks! mille järgi konkreetselt tema tööd conradis hinnatakse on kulude kontroll ja kliendi rahulolu.
- inimene on investeering, inimese arendamist ja koolitamist ei tohi lõpetada töötaja mingi taseme saavutamisel või põhjendusega, et inimene võib firmast ära minna. inimest tuleb arendada pidevalt, muidu ei ole meil tulevikus häid töötajaid kuskilt võtta.
- tuleb vahet teha, mis on idee ja mis on shortcut. paljud inimesed kipuvad ainult kopeerima ja loobuvad ise mõtlemast.
- paljudel inimestel, eriti eurooplastel, on üks suur viga - nad arvavad et nad teavad kõike.
- vingumine on ka austerlaste rahvussport:) sellel põhjusel arvas ta, et ta ei lähe enam kunagi tagasi austriasse
- ja viimane hea kild, hiinlaste õpetamine köögis on väga lihtne - näitad korra ette ja hiinlane teeb kõike väga hästi järgi
Wednesday, June 3, 2009
DonutEmpire - Dreams come true in Singapore
Nagu Jaanus allolevalt mainis on DonutEmpire lähtunud Word of Mouth põhimõttest, et kliendid on toodete parimad soovitajad ning panustanud ennekõike tootearendusse ja pakutavate Donutsite sortimendi laiendamisse(vt pilti paremal). Tulemuseks on see, et peale väikest degusteerimist oli meie gruppist enamus Donutside fännid... ja DonutsEmpire suutsid enda põhilubadusest kinni pidada - Every Bite Rings A Moment!!!
Tänaseks on Donutsempire laienenud lähiriikidesse Dubai, Vietnam, Malaysia, India, Bahrein ning Singapuris plaanitakse müügipunktide arvu neljakordistada veel selle aasta lõpuks.
Kuna paljud sihtturud on islamimaad, siis on tootearenduses arvesse kultuurilisi omapärasid ning Donutsid ei silsalda loomseid valke(n. muna) ning samuti on taodeldud "HALAL certified" märk enda toodetele.
Olgu veel mainitud, et firma on asutatud 2007 ja peale seda on omavahenditest ülikiiresti laienetud 7 turule. Uus müügipunkt tasub ära end ca kahe kuuga - nii, et sularahaäril on ka siin maailmajaos eeliseid :)
I HAD A DREAM ...
Omaette huvitav intervjuu oli firmalooja Sky Chiew-iga(pildil keskel), kes on firma kasvatanud paarist müügiletist Kagu- Aaasia Donutsi impeeriumiks. Mehel on olnud algusest peale ambitsioon teha midagi suurt, saada rikkaks nagu tema sõbrad ning kui edasiseks DonutEmpire maailmavallutuslikeks plaanideks ei peaks omavahenditest enam piisama, siis mõtleb ta IPO peale Singapuri ja Hong-Kongi börsidel.
Siinkohal tuleb lisaks Sky vapustavale ettevõtlikusele välja tuua ka Singapuri riigi eksporditoetused alustavatele ettevõtetele. Lisaks rahalistele toetustele rõhutaksin riikliku konsultatiivse toe tähtsust alustavatele firmadele - kõikvõimalikud koolitused, abi brändimisel, soovitatakse sihturge ja uuritakse võimalike partnerite tausta eri turgudel jne. Tegemist on läbimõeldud riikliku eksporditoe süsteemiga, mis loob eeldused firmadele õnnestumiseks sihtturgudel ja toodab edu!!!
Vaadates siin sündivat sünergiat riigi ja ettevõtjate vahel pole kahtlust, et me kuuleme varsti DonutEmpirest ka muudes maailmajagudes.
Euroopas oleks neil targem küll "EGG-FREE" märgistus kõrvale jätta ja rõhuda munasisaldusele:)
PS: Meie grupp kiitis üksmeelselt siinsed Donutsid parimateks, mida senini maitstud;)
Tänaseks on Donutsempire laienenud lähiriikidesse Dubai, Vietnam, Malaysia, India, Bahrein ning Singapuris plaanitakse müügipunktide arvu neljakordistada veel selle aasta lõpuks.
Kuna paljud sihtturud on islamimaad, siis on tootearenduses arvesse kultuurilisi omapärasid ning Donutsid ei silsalda loomseid valke(n. muna) ning samuti on taodeldud "HALAL certified" märk enda toodetele.
Olgu veel mainitud, et firma on asutatud 2007 ja peale seda on omavahenditest ülikiiresti laienetud 7 turule. Uus müügipunkt tasub ära end ca kahe kuuga - nii, et sularahaäril on ka siin maailmajaos eeliseid :)
I HAD A DREAM ...
Omaette huvitav intervjuu oli firmalooja Sky Chiew-iga(pildil keskel), kes on firma kasvatanud paarist müügiletist Kagu- Aaasia Donutsi impeeriumiks. Mehel on olnud algusest peale ambitsioon teha midagi suurt, saada rikkaks nagu tema sõbrad ning kui edasiseks DonutEmpire maailmavallutuslikeks plaanideks ei peaks omavahenditest enam piisama, siis mõtleb ta IPO peale Singapuri ja Hong-Kongi börsidel.
Siinkohal tuleb lisaks Sky vapustavale ettevõtlikusele välja tuua ka Singapuri riigi eksporditoetused alustavatele ettevõtetele. Lisaks rahalistele toetustele rõhutaksin riikliku konsultatiivse toe tähtsust alustavatele firmadele - kõikvõimalikud koolitused, abi brändimisel, soovitatakse sihturge ja uuritakse võimalike partnerite tausta eri turgudel jne. Tegemist on läbimõeldud riikliku eksporditoe süsteemiga, mis loob eeldused firmadele õnnestumiseks sihtturgudel ja toodab edu!!!
Vaadates siin sündivat sünergiat riigi ja ettevõtjate vahel pole kahtlust, et me kuuleme varsti DonutEmpirest ka muudes maailmajagudes.
Euroopas oleks neil targem küll "EGG-FREE" märgistus kõrvale jätta ja rõhuda munasisaldusele:)
PS: Meie grupp kiitis üksmeelselt siinsed Donutsid parimateks, mida senini maitstud;)
hea mõte
üks hea mõte mis eile õhtul sööma minnes vestluses otiga kõlama jäi ja millest kõigil eestlastel oleks hädasti vaja õppida on järgmine: kui sinu käest küsitakse midagi eesti kohta, eestlaste kohta või sinu enda kohta, siis ära hakka halama masust, ära räägi sellest kui halb ilm meil on, ära jumala pärast alusta sellest, kui väike eesti on ja kui väike on meie turg jne. ära hala!
singapur on ka väike, ilm, oleme ausad, on siin ka sant ja maad on vähe ja elu on kallis, aga keegi ei räägi sellest. räägitakse edulugudest, sest kes meist tahaks koos olla või veel vähem äri teha luuseritega?
nõuanne on siis see, et räägi sellest, mis on eestis positiivset. kõik me käisime just e-hääletamas, mis on mujal maailmas nagu ilmaime, räägi sellest, et meil on lumised talved ja soe suvi, räägi sellest et eesti on unikaalne oma väiksuse poolest, et seal oleks teatud ärimudeleid kergem ja kiirem katsetada, et me oleme väga avatud, et kõik inimesed räägivad vähemalt 3-4 võõrkeelt, mis paneb suurriikides kõigil karbi kinni jne. sama kehtib ennast tutvustades.
ja asjad sujuvad!
singapur on ka väike, ilm, oleme ausad, on siin ka sant ja maad on vähe ja elu on kallis, aga keegi ei räägi sellest. räägitakse edulugudest, sest kes meist tahaks koos olla või veel vähem äri teha luuseritega?
nõuanne on siis see, et räägi sellest, mis on eestis positiivset. kõik me käisime just e-hääletamas, mis on mujal maailmas nagu ilmaime, räägi sellest, et meil on lumised talved ja soe suvi, räägi sellest et eesti on unikaalne oma väiksuse poolest, et seal oleks teatud ärimudeleid kergem ja kiirem katsetada, et me oleme väga avatud, et kõik inimesed räägivad vähemalt 3-4 võõrkeelt, mis paneb suurriikides kõigil karbi kinni jne. sama kehtib ennast tutvustades.
ja asjad sujuvad!
siiumaa
Perefirma, keda teavad kõik Singapurlased
Astudes Eu Yang Sang ravimiärisse võib tekkida tunne, et oled sattunud eksklusiivsesse kosmeetikapoodi, kus riiulitelt vaatavad vastu tugevalt bränditud ning kallihinnalised;) tooted.
Malaisias 130 a. tagasi alguse saanud perefirma tegeleb tänaseni Hiina traditsioonilise meditsiini ravimite pakkumisega Kagu-Aasia ning Ameerika turgudel.
Firma edulugu on selles, et hoolimata ülikonservatiivsest valdkonnast on nad suutnud muutuda läbi pika ajaloo ning on võtnud viimastel aastatel kasutusele ESIMESENA enda valdkonnas kaasaegsed turundusvõtted.
Firmajuhi Richard Y.M.Eu presentatsioonist saime teada, lähtudes missisoonist "Care for Mankind" on perefirmast tänaseks saanud turuliider enda segmendis, kelle tooteportfoolio ja müügikett laieneb pidevalt. Samuti on nad asutanud Hiina Rahvusliku meditsiini kliinikute keti, et tarbijaid professionaalselt nõustada ning ravida pakutavate toodetega.
Hämmastavad oli firma käibe ning kasvunumbrid - firma eelmise aastakäive on 200 milj $ ning nad on kasvanud turust ca 3 korda kiiremini. Sellise käibega firmasid Eestis võib kahe käe näppudel kokku legeda...
PS. Ravimtaimedest saime samuti nii mõndagi huvitavat teada:
Zen-zeni on kolme sorti - Hiina, Korea ja Ameerika päritolu
Malaisias 130 a. tagasi alguse saanud perefirma tegeleb tänaseni Hiina traditsioonilise meditsiini ravimite pakkumisega Kagu-Aasia ning Ameerika turgudel.
Firma edulugu on selles, et hoolimata ülikonservatiivsest valdkonnast on nad suutnud muutuda läbi pika ajaloo ning on võtnud viimastel aastatel kasutusele ESIMESENA enda valdkonnas kaasaegsed turundusvõtted.
Firmajuhi Richard Y.M.Eu presentatsioonist saime teada, lähtudes missisoonist "Care for Mankind" on perefirmast tänaseks saanud turuliider enda segmendis, kelle tooteportfoolio ja müügikett laieneb pidevalt. Samuti on nad asutanud Hiina Rahvusliku meditsiini kliinikute keti, et tarbijaid professionaalselt nõustada ning ravida pakutavate toodetega.
Hämmastavad oli firma käibe ning kasvunumbrid - firma eelmise aastakäive on 200 milj $ ning nad on kasvanud turust ca 3 korda kiiremini. Sellise käibega firmasid Eestis võib kahe käe näppudel kokku legeda...
Eesti ärijuhtide grupi ühispilt koos külastatud perefirma juhtkonnaga:
PS. Ravimtaimedest saime samuti nii mõndagi huvitavat teada:
Heaks enesetundeks ja et veri korras oleks peaks iga päev sööma järgnevatest rohtudest keedetud suppi:
Zen-zeni on kolme sorti - Hiina, Korea ja Ameerika päritolu
Tuesday, June 2, 2009
teine kohtumiste päev
teine päev pakkus meile väga erilise lõunasöögi. conrad centenniali chef valmistas 6 käigulise lõuna dialogue of east & west selliselt, et iga roog oli serveeritud 2 versioonis: ida- ja lääne päraselt. seda selliselt, et roa põhikoostisained olid mõlemal pool ühed ja samad. oivaline söök, väga eksklusiivne elamus, kuna seda siin niisama lambist tellida ei saa.
menüü oli ette valmistatud koos eu yan sang'i herbalistidega. ehk siis ida menüü maitsed pärinesid eu yan sang'i kaupluse 1000 ürdi seast. nii oli lõuna üks osa kohtumisest eu yan sangiga ja samas ka ürtide tutvustus, mida käikude vahele maarottidele teha üritati. just üritati, sest enamasti käis laudades vilgas mõttevahetus ja nii kippus sõnum kaduma minema. või õigemini läks, sest ma pean tunnistama, et ei mäleta mitte ühegi ürdi nime, veel vähem tema toimet. mis teeb sind kuumaks, mis külmaks, mida peavad sööma mehed, mida naised.
päris hommikul vaatasime aga nende powerpointi ja seal oli üllatusi küll. alustuseks ei teadnud ma, et hiina 3000 aasta vanust meditsiini saab ülikoolis õppida. ülla-ülla. teiseks olid nad väga osavalt kogu selle pahna ära brändinud - kuivatatud pulli peenis või 25'000 dollarit maksev ginseng juurikas, kõik oli ilusas karbis, kena kiri peal. edasi oli neil väga osav vertikaalne integratsioon tootmisest kuni arstideni. ehk ühes otsas kasvatab farmer hiinas konkreetset ürti ainult neile, teises otsas on neil 21 kliinikut üle aasia, kus arstid kombineerivad kaasaaegse meditsiini vana hiina ravivõtetega. börsiettevõte, käibega 208 miljoni dollarit ja ambitsiooniga saada maailma juhtivaks tervishoiu ettevõtteks. visiooni meestel on, maütlen.
pealelõunal külastasime donut empire't. väga head sõõrikud, aga sõnum jäi mulle ausalt öelda segaseks. võibolla ainus point seal oli see, et nad on kõvasti panustanud tootearendusse, jah selle rasvase, magusa, glasuuritud rõnga r&d-sse ja võtavad sellega siin regioonis võimsalt suurtelt ja väikestelt konkurentidelt turgu. ehk siis viide esimese päeva ian'i jutule - arenda toodet!
menüü oli ette valmistatud koos eu yan sang'i herbalistidega. ehk siis ida menüü maitsed pärinesid eu yan sang'i kaupluse 1000 ürdi seast. nii oli lõuna üks osa kohtumisest eu yan sangiga ja samas ka ürtide tutvustus, mida käikude vahele maarottidele teha üritati. just üritati, sest enamasti käis laudades vilgas mõttevahetus ja nii kippus sõnum kaduma minema. või õigemini läks, sest ma pean tunnistama, et ei mäleta mitte ühegi ürdi nime, veel vähem tema toimet. mis teeb sind kuumaks, mis külmaks, mida peavad sööma mehed, mida naised.
päris hommikul vaatasime aga nende powerpointi ja seal oli üllatusi küll. alustuseks ei teadnud ma, et hiina 3000 aasta vanust meditsiini saab ülikoolis õppida. ülla-ülla. teiseks olid nad väga osavalt kogu selle pahna ära brändinud - kuivatatud pulli peenis või 25'000 dollarit maksev ginseng juurikas, kõik oli ilusas karbis, kena kiri peal. edasi oli neil väga osav vertikaalne integratsioon tootmisest kuni arstideni. ehk ühes otsas kasvatab farmer hiinas konkreetset ürti ainult neile, teises otsas on neil 21 kliinikut üle aasia, kus arstid kombineerivad kaasaaegse meditsiini vana hiina ravivõtetega. börsiettevõte, käibega 208 miljoni dollarit ja ambitsiooniga saada maailma juhtivaks tervishoiu ettevõtteks. visiooni meestel on, maütlen.
pealelõunal külastasime donut empire't. väga head sõõrikud, aga sõnum jäi mulle ausalt öelda segaseks. võibolla ainus point seal oli see, et nad on kõvasti panustanud tootearendusse, jah selle rasvase, magusa, glasuuritud rõnga r&d-sse ja võtavad sellega siin regioonis võimsalt suurtelt ja väikestelt konkurentidelt turgu. ehk siis viide esimese päeva ian'i jutule - arenda toodet!
hommikune firmakylastus
eu yan sang on 130 aastase ajalooga perefirma, mille on asutanud praeguse ceo vana-vana-vanaisa või midagi sellist. õhtupoole läheme donut emipresse, mmmm donuts...
kas kassid ostaksid seda?
võtaks nüüd pikemalt ette ian'i jutu suust-suhu marketingist, mis väärtustab üle kõige sõbra soovitust sinu brändile.
kas ma tõesti ei tee ühtegi olulist ostuotsust ilma soovituseta oma sõpradelt-tuttavatelt? tõsi, ma ei valiks ilma soovituseta maja ehitajat, arhidekti, hambaarsti või mingit suuremat tehnikavidinat. samas teatud asjade osas on minul küll nii selgelt välja kujunenud eelistused, et isegi pikem veenmine ei pööraks mind teisele teele. kaamera näiteks, rääkigu mis need nikonimehed tahes:) ehk vaatamata ükskõik kui tugevatele ratsionaalsetele argumentidele ei ole ma nõus oma otsust muutma.
aga mõeldes siinjuures, kas reklaamiga saaks mind "teise usku" painutada? vastus on: kindlasti mitte. reklaam tekitab enamustes meist vastureaktsiooni. veelgi enam, see on ju marketingijutt ja müügi, vabandage väljendust, möla. mitte ükski inimene ratsionaalselt mõeldes ei usu seda. sõber suudaks mind aga üsna kindlalt veenda kasutama sony asemel philipsi telerit. milleks siis reklaamida?
bränd. mis on bränd ilma tuntuseta? kuidas tuntuks saada? õige, reklaami tuleb teha. ainult et siin oli ianil ka üks väga õige point. ajastus.
1962 avaldas everett rogers raamatu Diffusion of Innovations. selles kirjeldas ta protsessi kuidas innovatsioon ja uuendused massideni jõuavad. kuna enamus inimesi selle teooria järgi kuulub early- ja late majority hulka, siis ei ole toote lansseerimisel mõtet turgu reklaamiga üle ujutada, kuna enamus inimesi ei ole selles osas vastuvõtlikud, nad ei ole valmis otsustama ja ootavad soovitust nn. early adapteritelt kes omakorda saavad soovituse innovaatoritelt. logish eks.
siit ka järeldus, et uue toote lansseerimisel on mõtet keskenduda innovaatoritele, kes info sinu brändist/tootest edasi turule viivad. kui toode ei müü ennast, st. kui seda sõber sõbrale ei soovita, siis ei ole mõtet kehva toodet reklaamirahaga kinni maksta. see raha tuleb tootearendusse suunata. earn recommendation rather than push the message!
kas ma tõesti ei tee ühtegi olulist ostuotsust ilma soovituseta oma sõpradelt-tuttavatelt? tõsi, ma ei valiks ilma soovituseta maja ehitajat, arhidekti, hambaarsti või mingit suuremat tehnikavidinat. samas teatud asjade osas on minul küll nii selgelt välja kujunenud eelistused, et isegi pikem veenmine ei pööraks mind teisele teele. kaamera näiteks, rääkigu mis need nikonimehed tahes:) ehk vaatamata ükskõik kui tugevatele ratsionaalsetele argumentidele ei ole ma nõus oma otsust muutma.
aga mõeldes siinjuures, kas reklaamiga saaks mind "teise usku" painutada? vastus on: kindlasti mitte. reklaam tekitab enamustes meist vastureaktsiooni. veelgi enam, see on ju marketingijutt ja müügi, vabandage väljendust, möla. mitte ükski inimene ratsionaalselt mõeldes ei usu seda. sõber suudaks mind aga üsna kindlalt veenda kasutama sony asemel philipsi telerit. milleks siis reklaamida?
bränd. mis on bränd ilma tuntuseta? kuidas tuntuks saada? õige, reklaami tuleb teha. ainult et siin oli ianil ka üks väga õige point. ajastus.
1962 avaldas everett rogers raamatu Diffusion of Innovations. selles kirjeldas ta protsessi kuidas innovatsioon ja uuendused massideni jõuavad. kuna enamus inimesi selle teooria järgi kuulub early- ja late majority hulka, siis ei ole toote lansseerimisel mõtet turgu reklaamiga üle ujutada, kuna enamus inimesi ei ole selles osas vastuvõtlikud, nad ei ole valmis otsustama ja ootavad soovitust nn. early adapteritelt kes omakorda saavad soovituse innovaatoritelt. logish eks.
siit ka järeldus, et uue toote lansseerimisel on mõtet keskenduda innovaatoritele, kes info sinu brändist/tootest edasi turule viivad. kui toode ei müü ennast, st. kui seda sõber sõbrale ei soovita, siis ei ole mõtet kehva toodet reklaamirahaga kinni maksta. see raha tuleb tootearendusse suunata. earn recommendation rather than push the message!
Monday, June 1, 2009
e-valimised - tehtud!
käisin hetk tagasi valimas. peaaegu kell 2 öösel kohaliku aja järgi. kui vanasti sai valimispäeval defitsiiti osta, viinerit või raamatuid või midagi, siis seekordne valimine möödus minul küll ilma igasuguse glämmi, sära ja delikatessideta. seda oma hotellitoas kuskil 9'265 kilomeetrit eemal traditsioonilistest valmiskastidest vanades heades koolimajades üle eesti.
seda 3 klikki tehes tuli mul paratamatult meelde michael lynton, kes mitte väga ammu ütles umbes täpselt nii, et internet ei ole meile mitte midagi head toonud. quess again men. ma saan aru küll et töö nõuab, aga no midagi nii lolli on ikka raske välja mõelda. päriselt ma mõtlen.
artikkel ise on siin.
seda 3 klikki tehes tuli mul paratamatult meelde michael lynton, kes mitte väga ammu ütles umbes täpselt nii, et internet ei ole meile mitte midagi head toonud. quess again men. ma saan aru küll et töö nõuab, aga no midagi nii lolli on ikka raske välja mõelda. päriselt ma mõtlen.
artikkel ise on siin.
1 päeva kokkuvõte
esimene tõsine tööpäev on nüüd seljataga. 2 kohtumist firmadega ja michael a. witti seminar äri ajamisest hiinas ja hiinlastega pealkirjaga understanding the business context in foreign markets.
firmakohtumised vöcanicu ja first meta'ga olid äärmiselt põnevad. minule avaldas sügavamat muljet nendest esimene, mis rääkis siis word-of-mouth marketingist. rääkis sellest, kuidas inimesed langetavad olulised ostuotsused pigem sõbralt saadud soovituse kui ettevõtte kalli raha eest ostetud reklaami põhjal. rääkis, kuidas firmad tulevad kampaaniatega välja totaalselt valel ajal ja kulutavad nii kosmilisi summasid ilma igasuguse otsese tuluta.
first meta teema on virtuaal- ja pärismaailma ühendamine, seda maksevahendite kaudu. ehk vähe sellest et sa saad teha oste virtuaalmaailmas pärisrahaga, saad sa nüüd oma virtuaalmaailmas teenitud raha ka oma tavalisest atm-ist välja võtta. juttu oli ka sellest, kuidas virtuaalmaailma hitid jõuavad pärismaailma ja kuidas nendega varandus teenida:)
michael'i seminar oli pigem üldiselt kultuuride vahelistest erinevustest fookusega hiinal. minu jaoks kõige põnevam sellest oli see, et keskenduti põhjustele mitte tagajärjele. olen lugenud mitut kultuuride vaheliste erinevuste raamatut, mis üldiselt räägivad sellest, et pere on hiinas oluline, või et kuidas toimub otsuste langetamine ühes või teises kultuuris, aga ma ei mäleta, et nendes raamatutes oleks juttu olnud sellest, miks see nii on. michael keskendus põhjustele ja tegi seda väga põhjalikult, nii et mina sain sellest küll väga palju uut ja huvitavat teada. ja mitte ainult hiina kohta.
kas millalgi tuleb aega ka kõigest pikemalt kirjutada ma ei tea. hetkel on aga kõva tempo peal ja tuleb valmistuda öösafariks singapuri loomaaias. enne veel kiirelt õhtust sööma (eestis on kell 14:05).
firmakohtumised vöcanicu ja first meta'ga olid äärmiselt põnevad. minule avaldas sügavamat muljet nendest esimene, mis rääkis siis word-of-mouth marketingist. rääkis sellest, kuidas inimesed langetavad olulised ostuotsused pigem sõbralt saadud soovituse kui ettevõtte kalli raha eest ostetud reklaami põhjal. rääkis, kuidas firmad tulevad kampaaniatega välja totaalselt valel ajal ja kulutavad nii kosmilisi summasid ilma igasuguse otsese tuluta.
first meta teema on virtuaal- ja pärismaailma ühendamine, seda maksevahendite kaudu. ehk vähe sellest et sa saad teha oste virtuaalmaailmas pärisrahaga, saad sa nüüd oma virtuaalmaailmas teenitud raha ka oma tavalisest atm-ist välja võtta. juttu oli ka sellest, kuidas virtuaalmaailma hitid jõuavad pärismaailma ja kuidas nendega varandus teenida:)
michael'i seminar oli pigem üldiselt kultuuride vahelistest erinevustest fookusega hiinal. minu jaoks kõige põnevam sellest oli see, et keskenduti põhjustele mitte tagajärjele. olen lugenud mitut kultuuride vaheliste erinevuste raamatut, mis üldiselt räägivad sellest, et pere on hiinas oluline, või et kuidas toimub otsuste langetamine ühes või teises kultuuris, aga ma ei mäleta, et nendes raamatutes oleks juttu olnud sellest, miks see nii on. michael keskendus põhjustele ja tegi seda väga põhjalikult, nii et mina sain sellest küll väga palju uut ja huvitavat teada. ja mitte ainult hiina kohta.
kas millalgi tuleb aega ka kõigest pikemalt kirjutada ma ei tea. hetkel on aga kõva tempo peal ja tuleb valmistuda öösafariks singapuri loomaaias. enne veel kiirelt õhtust sööma (eestis on kell 14:05).
Labels:
first meta,
kokkuvõtted,
michael a. witt,
vöcanic
Sunday, May 31, 2009
esimene seminar
areng algas nüüd. hetkel on käimas esimene 3 tunnine tutvumisseminar. seltskond on väga kirev ja kirju, suuremad esindatud grupid võiks jagada laias laastus kaheks: konsultandid ja ettevõtjad. no ning siis käputäis muud, nagu meie näiteks.
a nagu lugeja juba aru saab, siis ei puhka juhtimisajud ka pühapäeval. peale seminari jätkame oma arengut päris hiina köögis, teeme endale süüa ja saame ka loodetavasti targemaks.
esimest posti modima ei hakka, selle arlandas tehtud pildi juures oli ka juttu, mis sealt sootuks puudub. pealkiri on ka päris pekk, aga las ta olla. olgu see siis näiteks mobiiltelefoni ja bloggeri keskkonna ühilduvusest.
väike ülevaade singapuri rattaliiklusest koos pildimaterjaliga sai üle pandud ka rattarikkad blogisse.
a nagu lugeja juba aru saab, siis ei puhka juhtimisajud ka pühapäeval. peale seminari jätkame oma arengut päris hiina köögis, teeme endale süüa ja saame ka loodetavasti targemaks.
esimest posti modima ei hakka, selle arlandas tehtud pildi juures oli ka juttu, mis sealt sootuks puudub. pealkiri on ka päris pekk, aga las ta olla. olgu see siis näiteks mobiiltelefoni ja bloggeri keskkonna ühilduvusest.
väike ülevaade singapuri rattaliiklusest koos pildimaterjaliga sai üle pandud ka rattarikkad blogisse.
Subscribe to:
Posts (Atom)